Istoria Regiocard

Descoperă istoria unei echipe în care experiența se împletește cu forța entuziastă și care împreună oferă cea mai echilibrată atitudine și cel mai bun prognostic medical.

Cum am apărut?

Trăim într‐o societate polarizată şi împărţită. În ultima vreme, la presiunile informaţiilor, care se propagă cu viteze ameţitoare prin toate formele media suntem informaţi din ce clasă sau categorie socială facem parte: suntem muncitori, studenţi sau intelectuali, asistaţi sociali, contribuabili, direct plătitori, direcţi beneficiari. Ameţitor.

Din punct de vedere al pacientului cu afecţiuni cardiovasculare grave, indiferent de statutul social, cultural sau financiar ne împărţim în două categorii, mari şi late, pacientul care poate să aştepte o intervenţie fără costuri sau riscuri majore şi pacientul care nu poate să aştepte intervenţia fără a‐şi risca integritatea fizică.

Serviciul nostru, pacientule, a apărut pentru că atunci când e noapte, sfârşit de săptămână, sărbători legale, când la Braşov e furtună, şi asta nu e foarte rar, când timpii de transport oriunde altundeva în România devin mult prea lungi pentru inima ta, ai nevoie de o alternativă adevărată la tine în oraş sau regiune.

Astfel încât, cu vârful compasului în Brasov, s‐a trasat un cerc de unde indiferent de condiţiile atmosferice timpii de transport să nu fie mai mari de 60 maxim 90 minute.

Mirare, în interiorul cercului era judeţul Braşov, până hăt, în ţara Bârsei, mai era judeţul Covasna, până la Târgu Secuiesc, mai era şi valea Prahovei cam până la Câmpina, în total cam 1000.000 oameni. Mulţi. Să mai punem şi dublarea populaţiei unor zone din harta pe care trebuia să o deservim prin turism şi deja cifrele devin foarte mari. Şi Judeţul devine Regiune.

Concret ce trebuia să facem încă de acum doi ani când ne‐am asumat sarcina aceasta. Trebuia ca de la începutul activităţii să asigurăm în regim 24/7 asistarea infarctului miocardic acut prin angioplastie primară.

Departe de noi să susţinem că lucrurile au mers de la început aşa cum ne‐am dorit. Echipa medicală era extrem de redusă, personalul mediu neobişnuit cu standardele unor intervenţii în 15‐20 minute, finanţarea disproporţionat de mică cu populaţia arondată, echipamentele învechite şi în unele cazuri inexistente.

Astfel că acum doi ani şi jumătate asistăm cazuri mai simple, mai puţine şi cu necesar mai mic de materiale. Dar am fost ambiţioşi cu toţii, medici, manageri, asistente, şi am continuat.

Cum ne-am dezvoltat?

Dezvoltarea Centrului nostru a fost sub presiunea ta, pacientul nostru care nu puteai să alegi pentru că nu aveai TIMP.  Aşa că ultimul lucru pe care l‐am avut a fost timpul.

Am început pe foarte multe planuri acţiuni concomitente de dezvoltare dar cele mai importante au fost trei: resurse umană, infrastructura, organizare internă a fluxului tău, al pacientului.

Din punct de vedere al resursei umane am atras medici tineri la care le‐am oferit o alternativă la veşnica emigrare: “Cum ar fi dacă ai lucra în cel mai frumos oraş din România, pe tehnologie de vârf, într‐un mediu medical de cea mai bună calitate, dar cel mai important, să faci parte din cei care construiesc ceva?”

Aşa că în ultimii doi ani am construit o ECHIPĂ căreia noi îi spunem “HEART TEAM” în care experienţa se împleteşte cu forţa entuziastă, în care sunt prezenţi oameni cu supraspecializări în domenii de nişă a cardiologiei şi care împreună pot să ofere pacienţilor noştri cea mai echilibrată atiudine şi cel mai bun prognostic medical. Adică suntem cardiologi intervenţionişti, electrofiziologi, cardiologi de terapie intensivă, ecocardiografişti de forţă.

În tot acest “puzzle” e important că viziunea comună duce întotdeauna la cel mai bun rezultat.

Nici din punct de vedere al infrastructurii nu am stat pe loc. Să explicăm puţin. Majoritatea procedurilor care se efectuează în Centrul nostru de Cardiologie de Urgenta se efectuează pe o maşinărie complexă denumită angiograf. Am început pe un angiograf de generaţie mai veche, care am avut grijă să fie servisat corespunzător muncii asidue.

În urmă cu un an şi jumătate centrul nostru a aplicat la un proiect finanţat din fonduri europene sub înaltul patronaj al Academiei De Ştiinţe Medicale din România. În urma derulării acestui proiect de cercetare Centrul nostru a intrat in “lumea bună a cercetarii”.

Am retehnologizat amplu Centru de Cardiologie în sensul că am primit un angiograf de ultima generaţie, ecograf cu posibilităţi multiple de examinare, aparatură de terapie intensivă. De asemenea în următorii doi ani din acest proiect de cercetare vor fi susţinute prin decontarea materialelor consumabile o mulţime de proceduri salvatoare de viaţă. Pentru informare aparatura şi consumabile în jur de 1.7 milioane euro, un proiect destul de amplu derulat şi finalizat de o mână de oameni.

Din punct de vedere organizatoric am fluidizat circuitul pacientului nostru în trei sectoare: Laboratorul de Cardiologie intervenţională cu cele două angiografe, Unitatea de Terapie Intensivă Coronarieni şi Compartimentul de Cardiologie Intervenţională.

Fără a intra în prea multe amănunte, internarea bolnavului se face într‐una din unităţile acestea, strict din raţiuni de gravitate, a stării imediate, reevaluarea lui este continuă, şi mutarea în alt sector se face oricând dar numai în funcţie de rezultatele evaluărilor multidisciplinare.

În acest fel, avem garanţia că, fiind internat într‐un anumit sector, strict cu indicaţia corect pusă, pacientul va fi îngrijit nemijlocit de medicul cu cea mai bună competenţă necesităţilor în “timp real” a evoluţiei bolii.

Unde suntem acum?

În acest moment Centrul Regional de Cardiologie de Urgenţă Braşov oferă, cu precizie o activitate de urgenţă 24/7 în asistarea prin angioplastie primară a infarctului miocardic acut din Regiunea arondată teritorial.

De asemenea, cu foarte puţine excepţii, avem în portofoliul de proceduri majoritatea procedurilor de cardiologie intervenţională, intervenţii invazive pentru boli arteriale periferice, tratament minim invaziv al anevrismelor de aortă, implantarea de dispozitive pentru tratamentul tulburărilor de ritm şi conducere, terapie intensivă pentrul bolnavul critic cardiologic, tratamente cronice pentru bolnavii îngrijiţi intervenţional.

În acest moment Regiocard foloseşte în abordarea pacienţilor materiale de ultima generaţie care oferă bolnavului nostru cel mai bun prognostic în funcţie de  stadiul îmbolnăvirii şi de alte caracteristici (diabet, vârstă tânără etc).

Unde vrem să ajungem?

Din portofoliul de proceduri ne lipseşte chirurgia cardiovasculară. În viitorul apropiat este în intenţia noastră să dezvoltăm această ramura a medicinii cardiovasculare de vârf cu resurse naţionale, dar şi cu un ochi la colegii noştri din diasporă care ar fi dispuşi să ni se alăture.

De asemenea dorim să dăm o amploare mai mare parteneriatelor cu  Academia de Ştiinţe Medicale prin formarea unor colective de cercetare performante care să ne permită accesarea de fonduri europene şi în exerciţiul bugetar 2014‐2020.

De ce această adresare?

Pentru că avem încredere că medicina publică din România este capabilă să ofere foarte mult pacienţilor şi medicilor.

Pentru că, aşa cum pacienţii noştri nu au altă alternativă nici noi nu avem decât un singur loc de muncă unde ne efectuăm procedurile, adică Regiocard.

Pentru că nu credem în calitatea actului medical efectuat în trei spitale în aceeaşi zi.

Pentru că bolnavii noştri nu sunt bolnavi numai dimineaţa de luni până vineri.

Mulțumim!

Pacienţilor noştri care au încredere în noi.

Echipei medicale indiferent de momentul sau locul din care s‐au integrat în Proiect.

Managementului SCJUBv, Academiei Române de Ştiinţe Medicale, Ministerului Sănătăţii, Ministerului Fondurilor Europene, Consiliului Judeţean, după cum vedeţi lista e lungă şi fiecare a contribuit cu SINCERITATE la ceea ce oferă Regiocard în acest moment.

[Total: 1    Average: 5/5]
DistribuieShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone